Helena對著Demetrius低述...
I am your spaniel; and Demetrius,
The more you beat me, I will fawn on you:
Use me but as your spaniel, spurn me, strike me,
Neglect me, lose me; only give me leave,
Unworthy as I am, to follow you.
What worser place can I beg in your love,
And yet a place of high respect with me,
Than to be used as you use your dog?

我不要做愛情裡的狗
狠殘酷
不被馴服的
太悽涼


Helena又說:
因為我看見你的臉的時候,那就不是夜,
所以我不覺得我是在夜裡;
這樹林裡也不缺乏人來陪伴我,
因為我覺得你就是全世界的人:
全世界的人都在這裡望著我,
怎能說我是獨自一個人呢?


堅守著自己的愛情
她卻又是勇敢的
無畏的

是癡還是傻?
搖尾乞憐
期待著
那一個人的回眸
那一個人獨特的溫暖

當他不屬於你時....?
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 miacat 的頭像
    miacat

    咪芽貓在美國

    miacat 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()